Gminne Centrum Kultury w Spytkowicach

Adres

34-745 Spytkowice 14a

Telefon

18 26 88 153

Email

gck@spytkowice.pl
biblioteka@spytkowice.pl

DOŻYNKI W GMINIE SPYTKOWICE

Aktualności

W niedzielę, 17 sierpnia 2025 roku mieszkańcy gminy Spytkowice oraz zaproszeni goście wspólnie świętowali Dożynki Gminne.

Uroczystości rozpoczęły się o godz. 13:45 zbiórką przy Remizie OSP skąd orkiestra, poczty sztandarowe, władze gminy wraz z zaproszonymi gośćmi, radni i mieszkańcy przemaszerowali do kościoła parafialnego pw. NPNMP. Podczas Mszy Świętej koncelebrowanej przez ks. Proboszcza Jana Gacka oraz ks. Władysława Zązla modlono się w intencji rolników i mieszkańców. Symboliczny bochen chleba i wino złożyli starostowie dożynek – Monika i Marek Zagata ze Spytkowic, natomiast Gospodynie ze Spytkowic poświęciły przyniesiony wieniec.

Po liturgii uczestnicy przejechali w uroczystym i jakże spektakularnym korowodzie na plac dożynkowy. W korowodzie uczestniczyły wozy i traktory mieszkańców oraz rolników, kombajny, a także konie. Słowa uznania i  podziękowania kierujemy do osób, które wzięły udział w tym barwnym przejeździe oraz do wszystkich, którzy włączyli się w dekorację trasy korowodu.

Na placu dożynkowym odbyło się oficjalne rozpoczęcie święta. Gospodynie ze Spytkowic przekazały wieniec dożynkowy, a starostowie podzielili chlebem zgromadzonych na placu gości.Głos zabrali Wójt Gminy oraz zaproszeni goście, Poseł na Sejm RP Edward Siarka, Poseł na Sejm Anna Paluch oraz Radny Wojewódzki Marek Wierzba. Odczytano również listy gratulacyjne od Posłów RP: Patryka Wichra i Barbary Bartuś oraz od Wojewody Małopolskiego Krzysztofa Jana Klęczara. Po zakończonej części oficjalnej, część artystyczną rozpoczęto koncertem Orkiestry Dętej OSP Spytkowice pod dyr. Tomasza Buksy. W tym dniu wystąpiły również Gospodynie ze Spytkowic wraz z grupą regionalną prowadzoną przez Przemysława Niedźwiedzia, grupa wokalna emerytek ze Związku Emerytów i Rencistów w Spytkowicach, zespół ludowy Siekiernica, Paulina Kapłon–Talik oraz gwiazda wieczoru– Dominik Dudek. Wieczór zakończył się zabawą taneczną przy zespole AleGroo, która trwała do późnych godzin nocnych. Podczas uroczystości dożynkowych publiczność mogła także obejrzeć pokazy młodzieżowej drużyny pożarniczej prowadzonej przez Szymona Rapacza, która niedawno zwyciężyła w zawodach wojewódzkich i szykuje się do finału ogólnopolskiego. Nie zabrakło również tradycyjnych konkursów sołeckich – wyścigów konnych, rzutu gumiakiem. Na placu czekały liczne stoiska i atrakcje, takie jak regionalne potrawy i przekąski przygotowane przez Gospodynie ze Spytkowic, rękodzieło Natalii Rusnak, Jolanty Szpórnóg i Moniki Kosek, stoiska miodowe i wystawa sprzętu pszczelarskiego, którą przygotował Piotr Jopek i Stanisław Rzesztótko, stoisko KRUS z Nowego Targu, stoisko programu Czyste Powietrze, warsztaty rękodzielnicze zespołu ludowego Siekiernica, wystawa maszyn i sprzętu rolniczego. W ramach atrakcji dzieci korzystały z darowych dmuchańcy, ale mogły też zakupić popcorn, wata cukrową, tatuaże, warkoczyki.

Kierujemy ogromne podziękowania wszystkim którzy włączyli się w przygotowanie tej uroczystości oraz wzięli w niej czynny udział. Dziękujemy Starostom dożynkowym Monice i Markowi Zagata za przyjęcie zaproszenia i wspaniałe wcielenie się w tak zaszczytną rolę, uczestnikom korowodu – rolnikom i mieszkańcom, którzy udostępnili wozy, traktory, konie i maszyny rolnicze. W szczególności dziękujemy wszystkim strażakom, którzy zawsze pomagają w przygotowaniu, zabezpieczeniu korowodu oraz pomagają w pracach porządkowych. Dziękujemy orkiestrze pod dyr. Tomasza Buksy oraz Młodzieżowej Drużynie Pożarniczej prowadzonej przez Szymona Rapacza, Kołu Gospodyń Wiejskich w Spytkowicach, Związkowi Podhalan oddział Spytkowice, Związkowi Emerytów i Rencistów w Spytkowicach, zespołowi ludowemu Siekiernica, Stowarzyszeniu Historii Spytkowic, Kołu Łowieckiemu Bór, Towarzystwu Cyklistów „Orzeł”.  Sołtys wsi Pani Władysławie Faltyn wraz z Radą Sołecką, radnym oraz pracownikom gminy. Jak również wszystkim mieszkańcom i gościom za aktywne włączenie się w organizację i wspólne świętowanie.

Udostępnij:

Przejdź do treści